This study aims to investigate the effect of input form-focused practice on the proceduralization of English modals. It also addresses the possibility of skills becoming specific to the context of practice. A pre-test, post-test and delayed post-test design was used where the procedural knowledge was specifically operationalized through the groups‘ performance on a timed dual- task JG test, and skill-specificity through a timed dual-task completion test. Two intact classes of intermediate EFL learners were randomly assigned to an input and a control-group. The input-group received explicit grammar instruction and a combination of three input tasks. The control-group was just exposed to the identical texts followed by some questions irrelevant to the target structure. Results showed that on the post-test, the input-group outperformed the control group in both measures of procedural knowledge, and skill-specificity. The group was capable of comprehension as well as production of the target structure.
مطالعه ی حاضر در نظر دارد به بررسی تاثیر تمرینات صورت- محور و درک مطلبی بر روند-شناسی شدن دانش افعال کمکی چند وجهی در زبان انگلیسی بپردازد. در این تحقیق از طرح تحقیق پیش- آزمون, پس- آزمون, و آزمون تعقیبی استفاده شده است. به منظور سنجش دانش روند-شناسی, دو آزمون درک مطلب و تولید زبانی طراحی شدند. از ویژگی های این آزمونها محدودیت زمانی و انجام دو فعالیت همزمان بود. دو کلاس از دانشجویان زبان انگلیسی به عنوان نمونه در تحقیق شرکت داشتند. پس از اطمینان از سطح زبانی متوسط آنها با استفاده از آزمون تعیین سطحOPT , یک گروه به صورت تصادفی گروه شاهد و دیگری گروه آزمایش نام گرفتند. گروه آزمایش پس از اینکه در معرض آموزش ساختار مورد نظر قرار گرفتند, سه نوع تمرین صورت-محور, تشخیص غلط, خواندن و درک مطلب, و شنیدن و درک مطلب دریافت نمودند. گروه شاهد هیچ گونه آموزشی در آین زمینه دریافت نکردند و فقط در معرض متون خواندنی و شنیداری قرار گرفتند که با گروه آزمایش مشترک بود. نتایج آزمونها حاکی از آن بود که, با وجود آنکه گروه آزمایش تمامی تمرین ها را به صورت درک مطلبی دریافت کرده بودند, هم در پس آزمونهای تولیدی و هم درک مطلبی به طور معنی داری بهتر از گروه شاهد عمل کردند.