@article { author = {Fasihzadeh, Samira}, title = {The Effect of Reading Humorous Texts on Iranian EFL Learners’ Collocations Learning}, journal = {Journal of Foreign Language Teaching and Translation Studies}, volume = {5}, number = {3}, pages = {63-88}, year = {2020}, publisher = {Sheikhbahaee University}, issn = {2645-3592}, eissn = {2645-3592}, doi = {10.22034/efl.2020.247626.1056}, abstract = {The issues of humor and collocation are among the themes that have recently attracted the attention of researchers in language pedagogy. In line with this current trend of research, this study investigated the effect of reading humorous texts on learning collocations by Iranian EFL learners. To achieve this end, 59 Iranian EFL students majoring English Literature and English Translation were selected as the participants, and their language proficiency and knowledge of collocation were determined via Success Test and Collocation tests. They were given a pre-test (in order to determine their knowledge of specific collocations used in humor texts), five tests with five humor texts, and a post-test (in order to find the effect of reading humor texts on learning collocations). Paired sample t-tests and ANOVA were then employed to analyze the collected data. The findings of the study revealed that humor texts can bear positive impacts on collocation learning of Iranian EFL learners. The findings of the study can have implications for teaching collocations.}, keywords = {Collocation,Humor Texts,Reading Humor Texts}, title_fa = {تاثیر خواندن متون طنز آمیز بر یادگیری کلمات همایند انگلیسی توسط زبان آموزان ایرانی}, abstract_fa = {کلمات همایند در زبان انگلیسی نقش مهمی در یادگیری زبان انگلیسی ایفا می کنند. عوامل مختلفی می تواند یادگیری کلمات همایند را تحت تاثیر قرار دهند که یکی از این عوامل خواندن متون طنزآمیز می باشد. پژوهش حاضر تاثیر خواندن متون طنز آمیز بر یادگیری کلمات همایند انگلیسی توسط زبان آموزان دختر و پسر ایرانی در دانشگاه اراک را بررسی می کند. به این منظور، ابتدا 59 زبان آموز دختر و پسر که در رشته های ادبیات انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه اراک مشغول تحصیل بودند انتخاب و سپس سطح توانایی و میزان دانش  آنها از کلمات همایند با استفاده از آزمون های تعیین شده اندازه گیری شد. سپس شرکت کنندگان آزمون های مختلفی در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون را انجام دادند و داده های جمع آوری شده توسط  آزمون آنووا مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج مطالعه در نهایت نشان داد که خواندن متون فکاهی تاثیر مثبت معناداری در یادگیری کلمات همایند انگلیسی دارد و زبان آموزان دختر عملکرد بهتری در این زمینه نسبت به زبان آموزان پسر از خود نشان دادند. }, keywords_fa = {کلمات همایند,متون طنزآمیز,مهارت خواندن}, url = {https://efl.shbu.ac.ir/article_118101.html}, eprint = {https://efl.shbu.ac.ir/article_118101_ed2459e482d6e8016fe1b4ae003bc7c7.pdf} }