@article { author = {Sharifi, Hannane and Hamzavi, Raouf}, title = {The Role of Academic Confidence and Grit in Willingness to Communicate of Iranian EFL Students in Outside, Inside and Online Classrooms}, journal = {Journal of Foreign Language Teaching and Translation Studies}, volume = {6}, number = {4}, pages = {57-76}, year = {2021}, publisher = {Sheikhbahaee University}, issn = {2645-3592}, eissn = {2645-3592}, doi = {10.22034/efl.2022.325981.1138}, abstract = {Academic Confidence, Grit and WTC of students play important roles in their second language achievement. This paper examined the role of academic confidence and grit in willingness to communicate of Iranian EFL students in different communicative and educational contexts. To this end, 385 EFL students responded to the relevant questionnaires. The analysis of the data revealed that the students with higher levels of academic confidence and grit had a higher L2 WTC in in-class, out-of-class, and online classrooms. The results also revealed that the students’ grit was a predictor of their L2 WTC in all communicative contexts, and the university students scored the highest, followed by language institute and senior secondary school students. Moreover, academic confidence and grit had significant relationship with L2 WTC of students in senior secondary schools, language institutes and universities. Another finding was that grit was a predictor of all groups’ L2 WTC, while academic confidence predicted L2 WTC of students in language institutes and universities. The results of this study have implications for EFL teachers.}, keywords = {Academic Confidence,Communicative and Educational Contexts,EFL students,grit,willingness to communicate}, title_fa = {نقش اعتماد تحصیلی و عزم در تمایل به برقراری ارتباط فرآگیران ایرانی زبان انگلیسی در خارج کلاس، داخل کلاس و کلاس های آنلاین}, abstract_fa = {اعتماد تحصیلی، عزم و تمایل به برقراری ارتباط فرآگیران نقش مهمی در یادگیری زبان دوم آنان دارند. این مطالعه به بررسی نقش اعتماد تحصیلی و عزم در تمایل به برقراری ارتباط فرآگیران ایرانی زبان انگلیسی در زمینه­­های مختلف ارتباطی و آموزشی پرداخته است. بدین منظور، 385 فرآگیر زبان انگلیسی به پرسشنامه­های مربوطه پاسخ دادند. تجزیه و تحلیل داده­ها نشان داد که فرآگیران با سطوح بالاتر اعتماد تحصیلی و عزم، میزان تمایل به برقراری ارتباط  بالاتری در داخل کلاس، خارج کلاس و کلاس های آنلاین داشتند. همچنین نتایج نشان داد که در کلیه زمینه­های ارتباطی، عزم فرآگیران پیش بینی کننده تمایل به برقراری ارتباط آنان بود، و فرآگیران دانشگاهی بالاترین نمره را داشتند، و بعد از آن به ترتیب فرآگیران موسسات خصوصی زبان و مدارس مقطع دوم متوسطه. همچنین، اعتماد تحصیلی و عزم رابطه معناداری با تمایل به برقراری ارتباط فرآگیران مقطع دوم متوسطه، موسسات خصوصی زبان و دانشگاه­ها داشت. یافته دیگر این مطالعه آن بود که عزم پیش بینی کننده تمایل به برقراری ارتباط همه گروه ها بود، در حالی که اعتماد تحصیلی پیش بینی کننده تمایل به برقراری ارتباط فرآگیران در موسسات خصوصی زبان و دانشگاه ها بود. نتایج این مطالعه می تواند برای معلمان زبان انگلیسی کاربرد داشته باشد.}, keywords_fa = {اعتماد تحصیلی,زمینه های ارتباطی و آموزشی,فرآگیران زبان انگلیسی,عزم,تمایل به برقراری ارتباط}, url = {https://efl.shbu.ac.ir/article_144662.html}, eprint = {https://efl.shbu.ac.ir/article_144662_25a63afbd5bf866d6c07e715f9f44307.pdf} }