بدینوسیله به استحضار می رساند که درخواست "فصلنامه آموزش زبان خارجی و مطالعات ترجمه "  جهت نمایه سازی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC) در کمیته ارزیابی نشریات پایگاه  مذکور مورخ 99/10/15 مورد موافقت واقع گردید.

نشریه" آموزش زبان خارجی و مطالعات ترجمه"، فصلنامه ای با دسترسی آزاد است که به صورت الکترونیکی توسط دانشکده زبان های خارجی دانشگاه شیخ بهایی از سال 1390منتشر می شود. این نشریه تخصصی نتایج پژوهش های بنیادی و کاربردی را به صورت مقاله کامل و در شاخه های مختلف رشته زبان شناسی کاربردی  چاپ می نماید. مخاطبین این نشریه از صاحب نظران و متخصصین گرایش های مختلف رشته زبان شناسی از جمله آموزش زبان انگلیسی, مطالعات ترجمه، و زبان و ادبیات انگلیسی می باشند. این نشریه به زبان انگلیسی منتشر می شود و بر انتشار مقاله های علمی – پژوهشی و به ویژه  مقاله های بین رشته ای و پژوهش های کاربردی تاکید دارد. با این وجود مقاله های نقد و بررسی و مروری برجسته را نیز در دستور انتشار خود دارد. صرفا مقالاتی در این مجله پذیرفته می شوند که از جنبه های گوناگون نوآوری، روش تحقیق، تحلیل آماری و نگارش و فرمت در سطح کیفی بالایی قرار داشته باشند.
  •   این نشریه بابت چاپ و داوری مقالات هزینه ای از نویسندگان دریافت نمی کند.
  • این نشریه با استفاده ازنرم‌افزار مشابه یاب (Ithenticate) در روند بررسی خود برای تشخیص اصالت مقالات ارسالی بهره می‌گیرد.
  • "این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار(COPE) می باشد و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری ومقابله باتقلب درآثارعلم پیروی می نماید".

Original Article

دیدگاه معلمان و دانش آموزان زبان انگلیسی نسبت به آموزش مجازی: تحلیل کیفی مزایا، چالش ها، جهت گیری های آینده و اثربخشی

صفحه 1-38

10.22034/efl.2023.386414.1228

سارا مظفری؛ افسانه غنی زاده؛ سیده مینا حامدی


جوانب مثبت و منفی آموزش آنلاین: دیدگاه معلمان و زبان آموزان ایرانی

صفحه 39-60

10.22034/efl.2023.342881.1167

بهاره خزاعی نژاد؛ سعیده یساری زارع


آموزش از راه دور در شرایط اضطراری در دبیرستان‌های روستایی در دوران همه‌گیری: بررسی شیوه‌های تدریس و ارزشیابی توسط معلمان زبان انگلیسی

صفحه 61-84

10.22034/efl.2023.393714.1244

سپیده میرزاده رهنی؛ سیده فهیمه پارسائیان


مطالعه کیفی هویت حرفه‌ای و عملکرد معلمان ایرانی زبان انگلیسی در فضاهای مشترک مجازی

صفحه 85-110

10.22034/efl.2023.390412.1235

امیر قاجاریه؛ نرگس سردابی؛ نسترن میرحسینیان


تأثیر Nicenet بر یادگیری ساختارهای گرامر در نوشتن: مورد زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی متوسط

صفحه 111-136

10.22034/efl.2023.403665.1251

الهام تیزچنگ؛ هومن بیژنی؛ سلیم سعید بنی ارابه؛ ویدا پیر محمد لو


دیدگاه کارشناسان زبان انگلیسی ایرانی نسبت به برنامه ی آماده سازی معلم زبان انگلیسی مبتنی بر آموزش انتقادی بر پایه ی فناوری

صفحه 137-155

10.22034/efl.2023.407744.1258

زهرا صباغ زاده؛ ندا فاتحی راد؛ لیلا انجم شعاع


ابر واژگان